Prawa Pacjenta
Prawo pacjenta do świadczeń zdrowotnych
Prawo do informacji
Prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych
Prawo pacjenta do tajemnicy informacji
Prawo pacjenta do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych
Prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta
Prawo pacjenta do dokumentacji medycznej
Prawo pacjenta do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
Prawo pacjenta do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
Prawo pacjenta do opieki duszpasterskiej
Prawo pacjenta do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie
Pełna informacja o prawach pacjenta dostępna jest na stronie Rzecznika Praw Pacjenta: www.bpp.gov.pl
Kontakt do Rzecznika Praw Pacjenta
Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta: 800 – 190 – 590, czynna pn. – pt. w godz. 8.00 – 20.00
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2017 r. poz. 1318 z późn. zm., w brzmieniu obowiązującym od dnia 19 lutego 2019r.).
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz.U. z 2015 r. poz. 2069)
Treści zawarte na stronie internetowej wwww.evi-med.pl mają charakter informacyjny, nie stanowią źródła prawa.
Aktualizacja: 04.04.2019r.